وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
در جریان سیل و طغیان رودخانه ها تعدادی از هموطنانمان جان باختند

ائل اوبا – بارش باران که در مناطق مختلف آذربایجان از ساعات آغازین بامداد دیروز شدت یافته ، موجب جاری شدن سیل از ارتفاعات و طغیان رودخانه ها شده است .

تداوم بارندگی ها موجب آبگرفتگی معابر و مسدود شدن و تخریب محورهای مواصلاتی و پل ها ، خسارت به روستاییان و کشاورزان و جان باختن عده ای از هموطنانمان شد.

سیل روز گذشته خسارت جانی و مالی زیادی به مناطق مختلف آذربایجان شرقی وارد کرد که هنوز برآوردی از میزان خسارات اعلام‌نشده و در این میان بیشترین تلفات و مفقودهای این حادثه تلخ از شهرستان‌های عجب‌شیر و آذرشهر گزارش‌شده است.

بنابر اعلام مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی تعداد جان باختگان سیل عجب شیر و آذرشهر  ۳۵ نفر تایید شده که برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شدند و تعداد ۷ نفر نیز مفقودی وجود دارد .

در استان آذربایجان غربی نیز سیل قربانی گرفت و خسارات زیادی به مردم وارد کرد ، در ارومیه تعداد افراد حادثه‌دیده هزار و ۳۷۲ خانوار به تعداد پنج هزار و ۴۷۰ نفر، در اشنویه، ۶۶۲ خانوار به تعداد دو هزار و ۶۵۱ نفر و در نقده ۶۲ خانوار به تعداد ۲۲۱ نفر است.

پل هاشم‌آباد در روستای هاشم‌آباد منطقه مرگور ارومیه که تنها راه ارتباطی با مرکز استان بوده بر اثر شدت‌جریان سیل به‌صورت کامل تخریب‌شده و راه ارتباطی ۳۶ روستا قطع‌شده است که فعلاً امدادرسانی از طرف اشنویه به منطقه مرگور جریان دارد.

بنابر اعلام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در پی بارندگی‌های اخیر دو روز گذشته در آذربایجان غربی سه پل در جاده‌های استان تخریب‌شده است.

در استان اردبیل نیز مطابق اخطاریه‌های هواشناسی وقوع تندباد در اغلب شهرهای استان اردبیل پیش‌بینی‌شده بود. به‌طوری‌که از صبح جمعه بادهای تند وزیدن گرفته و رفت‌وآمد شهروندان را مختل کرده و شهرستان نیر گرفتار سیل شد .

در استان کردستان به دنبال وقوع سیل چهار جسد در شهرستان سقز و یک جسد در بانه یافت و به پزشکی قانونی ارجاع شد که نسبت به شناسایی این اجساد اقدام شده است.

همچنین بارش شدید باران در شهرستان خدابنده، استان زنجان موجب جاری شدن سیل در برخی نقاط این شهر شده است.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در یک شنبه 27 فروردين 1396برچسب:, و ساعت